Dirimart, Anissa Touati ve Marc-Olivier Wahler küratörlüğünde gerçekleşen “Would you still love me if I painted parrots all day?” isimli grup sergisini, 8 Haziran - 3 Temmuz tarihleri arasında sanatseverlerle buluşturacak. Seçki kapsamında Georgina Gratrix, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Zsófia Keresztes, Güçlü Öztekin, Ugo Rondinone ve Fahrelnissa Zeid’in işleri, sanatın dönüştürücü gücü mefhumu etrafında bir araya gelecek.
Georgina Gratrix’nin alaycı, ayrıksı, olağanüstü işleri, şöhret, kişilik ve pop kültür mefhumlarını resim tarihiyle ilişkileri içinde ele alıyor. Sergide görülen yirmi küçük resmi, sanatçının gençlik enerjisi ve kişisel tecrübesinden damıtılmış, tersine bir bakış yöneltiyor.
Özlem Günyol ve Mustafa Kunt’un sergideki işleri, üzerine renkli sprey boyayla “Herkes için Adalet!” sloganı yazılmış olan 22 metrelik bir pankartın ipe dönüştürülmüş hâlinden oluşuyor.
Zsófia Keresztes, sergide yer alan “Son Isırık, Henüz İsimsiz ve Kapasitenin Sınırları” isimli heykellerinde kişinin sürekli güvenlik arayışıyla kendini tahrip edişini anlatırken Schopenhauer’in ikili yakınlığın sorunlarını ifade etmek için kullandığı “kirpi ikilemi”ni hatırlatıyor.
Güçlü Öztekin, yapıtlarında kolay bulunabilen çeşitli kâğıtlar, ileri dönüştürülen malzemeler kullanırken sergideki işlerinde şeyler arasındaki hiyerarşiye başkaldırarak bakana yepyeni bir perspektif sunuyor.
Ugo Rondinone bu sergide, her bir formun adını bir doğa fenomeninden aldığı, tele asılı bronz balıklardan oluşan kırk yedi heykellik yerleştirmesiyle yeni bir evren yaratıyor.
Fahrelnissa Zeid’in canlı soyut resimlerinde soyut sanata yönelik modern Avrupalı yaklaşımlarla Bizans ve İslam sanatlarını harmanlayarak kendine has görsel bir dil yaratmıştır. Sergideki soyut resmiyse sanatında bakışını ufka uzanan, dünya dediğimiz o tarlaya çevirdiği anı yansıtıyor.
Fahrelnıssa Zeıd (1901 - 1991), tuval üzerine yağlıboya, 127x182 cm, 1950s
Güçlü Öztekin, “Melville”, tuval üzerine karışık teknik, 201x172 cm, 2008
Georgına Gratrıx (1982), “Untitled”, keten üzerine yağlıboya, 30x23 cm, 2022
Comments