Sevil Dolmacı Art Gallery ve Kai Middendorff Galerie iş birliğiyle hayata geçen, Ekrem Yalçındağ’ın “Dünyayı Yeniden Görmek” isimli kişisel sergisi, 1 Ağustos tarihine kadar Kunstforum Viyana’da görülebiliyor. Yalçındağ, küratörlüğünü Robert Fleck’in üstlendiği sergiyi, yakın arkadaşı ve sanatçı Hermann Nitsch'e ithaf ediyor.
Serginin odak noktası, Ekrem Yalçındağ’ın son serisi “Natures”a ait olan ve ilk kez sergilenen tuvaller ekseninde şekilleniyor. Boyutları 2.90 x 7 metreye varan bu resimlerinde sanatçı, resmini ağaç baskı ve serigrafi ile birleştirerek süs olgusunu inceliyor. Yalçındağ, tuvalin her yerine boyalı ahşap levhalar basıyor. Böylelikle sanatçı, ortaya çıkardığı “ağaç izleri” (yaşam ve büyüme izleri olarak) resminin dairesel formlar alan ince çizgi ağıyla örtüşüyor.
Ekrem Yalçındağ, resimlerinde çelişki gibi görünen dünyaları birleştiriyor. 1960'lardan itibaren tekniğine hâkim olan Andy Warhol'a saygı duruşunda bulunarak tuval zemininin üzerine büyük bitki motiflerini serigrafi baskı şeklinde uyguluyor. Warhol ve Nitsch gibi Yalçındağ da boya ve fırçayla üretilen klasik, geleneksel bir resim stilinden vazgeçerek, temel ilkeleri görünür kılan aşırı bireysel bir görsel dil kullanıyor.
Ekrem Yalçındağ’ın “Dünyayı Yeniden Görmek” sergisi, 1 Ağustos tarihine kadar Kunstforum Viyana’da görülebiliyor.
Comments