Salt, disiplinlerarası tasarım stüdyosu 2050+ tarafından hazırlanan “Havaya Dair” başlıklı sergiye, 18 Ağustos tarihine dek Salt Beyoğlu’ndaki Forum alanında ev sahipliği yapıyor. Sergiye eşlik eden gösterim programı “Sular, Rüzgârlar, Araziler Arasında”, günümüzün kritik çevre sorunlarına eğilen sanatçı filmlerini, 9 Temmuz-18 Ağustos tarihlerinde Salt Beyoğlu’nun ikinci katında bir araya getiriyor.
Seçki, dört kısa filmden oluşuyor. Karimah Ashadu’nun, Nijerya’nın Plateau bölgesindeki maden işçilerinin güvencesiz çalışma koşullarını belgeleyen filmi “Plateau” [Plato] (2021), ülkenin madencilik tarihi ile sömürge geçmişinin toplumsal ve ekolojik etkilerini irdeliyor.
Peter Mettler’ın filmi “Petropolis: Aerial Perspectives on the Alberta Tar Sands” [Petropolis: Alberta Katran Kumullarına Havadan Bakış] (2009), Kanada’nın Alberta eyaletinde, İngiltere büyüklüğünde bir alanı kaplayan katran kumullarındaki petrol rezervini merkeze alıyor.
Melanie Smith’in filmi “Maria Elena” (2018), Şili’nin kuzeyindeki Atacama Çölü’nde, 1920’lerin ortasında Guggenheim ailesinin açtığı tuz madeni işletmesiyle bir yerleşim alanına dönüşen Maria Elena kasabasını odağına alıyor.
Yuri Ancarani’nin “Il Capo” [Şef] (2010) adlı filmi ise Apuan Alpleri’ndeki (İtalya) Carrara mermer ocağında dev mermer kütlelerini ustaca kesip taşıyan işçilerin günlük çalışma rutinini belgeliyor.
Yuri Ancarani, “Il Capo” [Şef], 2010.
コメント