Venedik Bienali 18. Uluslararası Mimarlık Sergisi Türkiye Pavyonu, bu yıl Sevince Bayrak ve Oral Göktaş’ın “Hayalet Hikâyeleri: Mimarlığın Çuval Teorisi” adlı projesini ağırlıyor. İlhâmını Elizabeth Fisher’ın “Evrimin Çuval Teorisi” ile bu kuramı edebiyata uyarlayan Ursula K. Le Guin’in “Kurgunun Çuval Teorisi” metinlerinden alan yapıt, 26 Kasım tarihine kadar görülebilir.
Terk edilmiş binaları yıkmak ya da kaderine terk etmek yerine, onların hikâyelerini dinlemeyi ve anlamayı öneren “Hayalet Hikâyeleri: Mimarlığın Çuval Teorisi”, odağına mevcut olanı dönüştürmeyi alıyor. Türkiye Pavyonu’nda mimarlık dünyasındaki köklü değişimler, yapay zekâ, robotlar gibi yeni teknolojilerin yardımıyla nasıl dönüştürebileceğimize dair araştırmalar sergileniyor ve umut dolu öneriler getiriliyor.
Sevince Bayrak ve Oral Göktaş tarafından sergi kapsamında hazırlanan kitapta, açık çağrı ile toplanan hayalet hikâyelerinden örnekler, sergi tasarımı ve Sevince Bayrak’ın manifesto maddelerinden yola çıkarak yazdığı metin yer alıyor. Kitabın Türkçesi Yem Kitabevi başta olmak üzere, seçili kitabevlerinden satışa sunuldu. Kitaplar, İKSV’nin çevrim içi mağazası magaza.iksv.org adresi üzerinden temin edilebilir.
Venedik Bienali 18. Uluslararası Mimarlık Sergisi Türkiye Pavyonu Fotoğraf: RacheleMaistrello
Venedik Bienali 18. Uluslararası Mimarlık Sergisi Türkiye Pavyonu Fotoğraf: RacheleMaistrello
Venedik Bienali 18. Uluslararası Mimarlık Sergisi Türkiye Pavyonu Fotoğraf: RacheleMaistrello
Comments