top of page

Zilberman Erinç Seymen'in “Kīpuka” Sergisini Ağırlıyor

Zilberman, Erinç Seymen'in “Kīpuka” isimli kişisel sergisine, 2 Ağustos tarihine kadar galerinin Beyoğlu, Mısır Apartmanı'ndaki ana mekânında ev sahipliği yapıyor. “Kīpuka”, Seymen’in son dönem eserlerine yer verirken, felaket, zamansallık ve kontrol arasında düğümlenmiş bir diyalog sunuyor. 


Sergi başlığını, Hawaii dilinde kaos ve felaketin ortasında hayatta kalan ve korunan, magma akıntılarının arasında oluşan kara parçalarına verilen isimden alıyor. Kaos ve felaketin yarattığı ikilik, dış dünyadan soyutlanma veya kopma durumu üzerine bir metafor işlevi görüyor. Seymen sergi boyunca bilgi ve gücün sınırları arasındaki belirgin uyuşmazlığın altını çiziyor. Sergi, felaketin zamansallığını araştırıyor; mitoloji ve tarihten örnekler sunarak trajedinin zamansızlığına dair bir yörünge çiziyor. Sanatçı daha önceki sergilerinde toplumsal ilişkiler üzerinden sınıfsal ayrıma odaklansa da “Kīpuka”da madalyonun diğer yüzünü inceleyerek sınıf, kontrol ve onun zamansallığı arasındaki biyopolitik ilişkiyi mercek altına alıyor. 


Zilberman, Erinç Seymen'in “Kīpuka” isimli kişisel sergisine, 2 Ağustos tarihine kadar galerinin Beyoğlu, Mısır Apartmanı'ndaki ana mekânında ev sahipliği yapıyor.

Comments


bottom of page